Традиційні та інноваційні підходи до форм масової роботи в бібліотеці

   Захопити людину читанням – завдання непросте. Масова робота – один із шляхів досягнення цієї мети бібліотекою. Новітні дослідження доводять: читання книг сьогодні не є надто популярним заняттям. Часто воно не належить навіть і до родинних традицій. Тому відновлення інтересу до читання є нагальною необхідністю.

   Масова робота – культурно-дозвіллева діяльность бібліотек, яка включає сукупність форм і методів, усної і наочної популяризації творів друку та інших документів серед читачів і населення.

   Останнім часом форми масової роботи в бібліотеках зазнали значних інновацій. Крім традиційних методів, з`являються нові, завдяки яким у читачів формується сприймання бібліотеки, як життєво необхідної для навчання, дозвілля і розвитку. Завдяки актуальному змісту, творчому підходу та нетрадиційним назвам здатні привертати до себе увагу користувачів бібліотек.

   Тому, запорукою успіху бібліотеки є постійний пошук нових, ефективних форм і методів рекомендації книги. Масові заходи спрямовані на глибоке і різностороннє розкриття тієї чи іншої теми для певної категорії користувачів, об’єднаних спільними читацькими інтересами, віковими, психологічними особливостями тощо.

   Організація та проведення різноманітних масових заходів завжди було і є важливою складовою у діяльності бібліотеки. У ролі сценаристів виступають самі бібліотекарі. Знати правила сценарної творчості, враховувати та додержуватись їх означає працювати грамотно і професійно.

   Пропоную розглянути кілька варіантів нових, сучасних форм роботи  в бібліотеках.

    «Літня альтанка з книгою» - це новий підхід до вирішення актуальної проблеми активного та корисного читання дітей і підлітків влітку. Такі заходи дають можливість на свіжому повітрі, на килимках (майданчик перед бібліотекою) почитати дітям вголос кращі твори української, світової літератури та обговорити їх. Після прочитаного діти малюють свої враження на папері та асфальті. Таку форму масових заходів можна активно використовувати під час літніх таборів відпочинку.

   Проект «Ніч у бібліотеці» – стає все далі популярнішим. Суть його – показати читачам бібліотеку такою, якою вони її ще не бачили. У напівтемряві під таємничу музику, з одним лише ліхтарем, гостей зустрічають “сталкери” – провідники по темних коридорах і відділах, тобто бібліотекарі, розповідають цікаві (або містичні) історії з життя письменників. Читачі  можуть відвідати книгосховище, ознайомитися з рідкісними і цінними книгами, відповідають на питання вікторини. У кожному відділі чи фойє передбачається своя програма. Потім  всі  збираються у читальному залі бібліотеки. Там для прикладу можна демонструвати  фільми в дусі  тематики проекту, презентації книг і т. і. Насамкінець  роздаються завдання, за якими учасниким мають відшукати окремі слова зашифрованої фрази про бібліотеку чи книги. Зібрані ці слова складаються  і відгадується фраза (наприклад, “Книга робить людину крилатою”). Все закінчується дружнім спілкуванням за чашкою чаю, фотографуються.

   Новою формою серед літературних ігор можна виділити “Літературний пінг-понг”. Бібліотекар називає літературного героя, а діти по черзі називають його пару. Наприклад, Карабас Барабас – Буратіно; Білосніжка – семеро гномів; Руслан – Людмила; Том Сойєр – Гек Фінн; Маша – ведмідь; Кай – Герда; Іван-царевич – Василиса-Прекрасна і т. д.

   Літературний ринг – гра-змагання двох команд на краще знання літературного твору, творчості письменника і т. д.

   Правовий ринг – гра-змагання двох команд на краще знання права.

   Серед нових бібліотечних термінів які з’явився  можна назвати, бібліофорсаж – це захід з вивчення правил дорожнього руху.

   Бібліофреш – (фреш, в перекладі з англ. означає свіжий) бібліографічний огляд книжкових новинок.

   Буктрейлер – сучасна форма популяризації книг. Являє собою невеликий відеоролик, що розповідає у довільній художній формі про якусь цікаву книгу. Буктрейлер – це відеореклама книги, у якій працюють методи, аналогічні рекламі кінофільмів. Основне його завдання – розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути безліч. Це реклама нових книг і просування книг ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат, подій і т.п.

   Айс-стопер - це предмети, які привертають увагу читачів. Наприклад, під час масових заходів, метою яких є виховання любові до природи можна використати живий айс - стопер : ручні домашні улюбленці (кіт, кріль, папуга, рибки у акваріумі та інші). Діти просто будуть в захваті. Це приверне інтерес дітей до бібліотеки. При цьому важливо пам’ятати: використання айс-стоперів повинно бути частиною масового заходу і розкривати його тематику.

   Бібліоквест – гра, яка поєднує спортивне орієнтування та розв’язання інтелектуальних завдань тощо. Для прикладу наведемо бібліоквест «Ключі розбійника». Щоб відкрити будь-яку скарбницю, потрібні ключі до неї. Але дістати їх нелегко. Ключі знаходяться в старого розбійника. Перед початком гри всі гравці сідають у коло. Ведучий-«розбійник» сідає в центр кола. Перед ним лежать три ключі. У розбійника на очах пов'язка. Гравці вибирають того, хто перший піде здобувати ключ. Для цього треба підійти нечутно навшпиньках до розбійника, забрати в нього один із ключів і повернутися на місце. Потім розбійник намагається відгадати, хто із гравців украв у нього ключ. Якщо гравців багато, то можна дати декілька спроб. Якщо він відгадує, то повертає собі ключ, якщо ні, то ключ залишається гравцям. Завдання гравців: якнайшвидше забрати в нього всі три ключі. Три ключі відкривають скарбничку, де лежить завдання-підказка до квесту. Інші підказки можуть бути прикріплені на певних книгах та предметах, діти повинні здогадатися, про яку книгу чи предмет іде мова, знайти їх і отримати наступне завдання. Остання точка квесту – приз.

   Проводячи масові заходи, бібліотекарі також задовольняють і свою потребу  в освіті та самоосвіті, професійному вдосконаленні, розширенню світогляду, духовному, естетичному розвитку.

   Досвід проведення масових заходів підтверджує, що їх ефективність залежить і від  активності читачів. Тому треба сміливіше використовувати оригінальні, нетрадиційні цікаві юнацтву, учням форми роботи. Потрібно враховувати також те що, читачі юнацького віку віддають перевагу діалоговим, дискусійним, ігровим  формам спілкування адже вони посилюють пізнавальну й читацьку активність, спонукають до самостійного мислення, вміння відстоювати особисту думку. Захоплюючі, емоційні заходи більше підходять дітям молодшого та середнього віку.

Brovchyk Club
Brovchyk Club
Годинник
Ми на карті
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть роботу Старовижівської бібліотеки
Всього відповідей: 74
Друзі сайту
  • Блог Старовижівської центральної районної бібліотек
  • Блог Старовижівської дитячої бібліотеки
  • Блог бібліотеки-філії села Кримне
  • Блог бібліотеки-філії села Мизове
  • Блог бібліотеки-філії села Сереховичі
  • Партнери
    офіційний сайт уба
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0